Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024 19:47

5 χρόνια αδράνειας για τη δημιουργία νέων σχολείων σε Παπάγο και Χολαργό

natagiasmos

Γράφει η Νατάσσα Χαμηλοθώρη, μέλος Δ.Σ. Σχολικής Επιτροπής Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Παπάγου-Χολαργού - Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Aπό τον επόμενο Σεπτέμβριο και τη νέα σχολική χρονιά 2019-2020 πρόκειται να ισχύσει η μείωση των μαθητών στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά όπως ψηφίστηκε αυτές τις μέρες από τη Βουλή. Ένα αίτημα δίκαιο της σχολικής κοινότητας πανελλαδικά που τώρα επιτέλους εφαρμόζεται με τη μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα.

Πού θα χωρέσουν όμως τα περισσότερα νέα τμήματα, όπως διαμορφώνονται τώρα, στα σχολεία του Χολαργού και του Παπάγου που αντιμετωπίζουν διογκωμένο πια το πρόβλημα υπερσυσσώρευσης των μαθητών; Και πολύ περισσότερο πώς θα χωρέσουν τα νήπια μετά και το νέο Νόμο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα 4 έτη που έχει τεθεί ήδη σε ισχύ;

Η δημοτική αρχή Αποστολόπουλου δεν κατάφερε να κάνει ούτε ένα μικρό βήμα συμπληρώνοντας 5 χρόνια διοίκησης στο σίγουρα χρονοβόρο θέμα της απόκτησης νέων σχολικών χώρων. Ακόμη και η επέκταση των 2ου-3ου Δημοτικών Παπάγου δείχνει πλέον να ακυρώνεται αφού "σκάλωσε" χωρίς να μπορεί ο Δήμαρχος να ξεπεράσει το θέμα του Δασαρχείου και του αποχαρακτηρισμού μέρους της έκτασης των σχολείων, προϋπόθεση για την ΚΤΥΠ ΑΕ να προχωρήσει την ανέγερση της νέας πτέρυγας. Δεν κατάφερε λοιπόν μέσα σε 5 χρόνια να αντικαταστήσει τις λυόμενες αίθουσες που τις παρέλαβε ως προσωρινή λύση και τώρα δείχνει ότι θα αποτελούν πια μόνιμα στοιχεία του σχολείου.

Δεν έκανε ούτε την παραμικρή κίνηση να ξεκινήσει διαδικασίες ανέγερσης στο μόνο καθαρό οικόπεδο της Παναγιώτου στη νέα περιοχή Παπάγου, φοβούμενος πιθανώς τους περίοικους.

Δεν προχώρησε ούτε ένα βήμα παρακάτω το θέμα του σχολείου της Κλειούς, αφού σε κάθε συνάντηση με την ΚΤΥΠ ΑΕ είναι σαν να ακούει για πρώτη φορά ο Δήμαρχος ότι χρειάζεται... μελέτη για να προχωρήσει πιο γρήγορα στην ανέγερση ενός νέου κτιρίου.

Έκλεισε στα γρήγορα το θέμα της ανεύρεσης νέου οικοπέδου με την Επιτροπή να δηλώνει ότι "δεν υπάρχει τίποτα"! Δεν άλλαξε καν τη χρήση στο δεσμευμένο οικόπεδο της Αριστοτέλους και το κρατά για Παιδικό Σταθμό την ώρα που προβλέπεται ότι σε δύο χρόνια οι Παιδικοί Σταθμοί θα αδειάσουν.

Δεν κατέθεσε ούτε το πολύ απλό αίτημα της αλλαγής έδρας των 2ου-3ου Νηπιαγωγείων Χολαργού στο κατά τ’ άλλα έτοιμο οικόπεδο της Καλλιρόης Παρρέν ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ανέγερσής του.

Δεν κατέθεσε πλήρη, τεκμηριωμένη μελέτη ζητώντας την ίδρυση δύο Δημοτικών σχολείων και το πιθανότερο είναι ότι και αυτή τη φορά θα απορριφθεί το αίτημα από το Υπουργείο, όπως άλλωστε κάθε χρόνο αυτά τα 5 τελευταία.

Δεν έκανε τίποτα για τη φιλοξενία των 4χρονων στα Νηπιαγωγεία που σύμφωνα με νέο Νόμο θα πρέπει να ενταχθούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Απλά γιατί ο ίδιος ο Δήμαρχος δηλώνει κατά του Νόμου αυτού και με σιγουριά ότι... δε θα ισχύσει.

Δεν ασχολήθηκε στην ουσία με το θέμα της υπερσυσσώρευσης των σχολικών αιθουσών κυρίως γιατί είναι χρονοβόρο και τους καρπούς τους μαζεύει πάντα κάποιος επόμενος, όπως έγινε με τον ίδιο τον κ. Αποστολόπουλο που εγκαινίασε το 1ο Νηπιαγωγείο Χολαργού, ένα σχολείο όμως που είχε οραματιστεί και διεκδικήσει ο τ. Δήμαρχος Χολαργού Χαρ. Σκούρτης αρκετά χρόνια πριν.

Η σημερινή δημοτική αρχή άφησε το πρόβλημα και γιγαντώθηκε αυτά τα 5 χρόνια, χωρίς να βάζει έστω κάποιες λίγες προϋποθέσεις για το μέλλον. Προχώρησε σε λύσεις "μπαλώματα" με δημιουργία αιθουσών διδασκαλίας σε αποθήκες και διαδρόμους. Κατάργησε αίθουσες ειδικοτήτων, βιβλιοθηκών, τελετών και τα παιδιά τρώνε, διαβάζουν, ζωγραφίζουν στα ίδια θρανία.

Έτσι χάθηκαν 5 χρόνια και τώρα το πρόβλημα απλά περνά στον επόμενο Δήμαρχο που θα πρέπει να κινηθεί τεκμηριωμένα και..."χθες".

Σε ένα Δήμο που γενικά θα έλεγε κάποιος δεν έχουμε τα μεγάλα προβλήματα άλλων πόλεων, το πρόβλημα της έλλειψης σχολικών χώρων είναι υπαρκτό, έντονο και κατά τη γνώμη μου νούμερο 1.
Υποβαθμίζει την ποιότητα της καθημερινότητας των παιδιών μας και της εκπαιδευτικής τους διαδικασίας, αλλά και την ποιότητα ζωής των οικογενειών μας. Μειώνει την αξία των ακινήτων μας, αφού είναι στοιχεία απόλυτα συνδεδεμένα σύμφωνα με διεθνείς έρευνες και τελικά, δεν μας ταιριάζει!
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.