1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ: Συνεχίζοντας την παράδοση συμμετοχής στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Το 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, συνεχίζοντας την παράδοση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που υλοποιεί από το 2013, ξεκινά από τον Σεπτέμβριο του 2022 ένα νέο διετές πρόγραμμα Erasmus+ με συντονίστρια χώρα την Ιταλία και εταίρους την Ισπανία, την Κύπρο και τη Βουλγαρία. Στην ομάδα των συνεργαζόμενων σχολείων εκτός από το ιταλικό «Instituto Comprensivo “FedericoTozzi” της Σιένα και το 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, περιλαμβάνονται το Γυμνάσιο Αρχιεπισκόπου Μακάριου III της Λευκωσίας και τα σχολεία IES Joaquin Romero Murube της Σεβίλλης και Secondary School "Academician Mihail Arnaudov” της Σόφιας.
Το θέμα του προγράμματος, που έχει τίτλο: STOP to Social Exclusion and Discrimination, αφορά τον κοινωνικό αποκλεισμό μαθητών με διάφορες δυσκολίες (μαθησιακές-κοινωνικές) ή με διαφορετική εθνικότητα και τις αρνητικές επιπτώσεις του τόσο στους ίδιους και το οικογενειακό περιβάλλον τους όσο και στη σχολική κοινότητα. Μέσα από τις ποικίλες δράσεις που προβλέπονται κατά την υλοποίηση του προγράμματος ενθαρρύνεται η συμμετοχή και η ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων που διαθέτουν οι μαθητές, με απώτερο στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή ενσωμάτωση όλων στη σχολική κοινότητα και τη μείωση της σχολικής διαρροής.
Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η προώθηση νέων διδακτικών και παιδαγωγικών μεθόδων, η ανταλλαγή εμπειριών και αποτελεσματικών πρακτικών με τους Ευρωπαίους εταίρους, η βελτίωση της αγγλικής γλώσσας και η εξοικείωση μαθητών και καθηγητών με τις νέες τεχνολογίες, η προβολή των πολιτισμικών χαρακτηριστικών κάθε συμμετέχουσας χώρας, αλλά και των κοινών αξιών και ιδεών που συνδέουν τους κατοίκους της Ευρώπης και προσδίδουν σε αυτούς την κοινή ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+, που συντονίζει η κ. Χριστίνα Μπράβου, φιλόλογος του 1ου Γυμνασίου Χολαργού, επικεντρώνεται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προσδοκώντας μια εποικοδομητική συνεργασία με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Η βασική του όμως επιδίωξη είναι η εφαρμογή των προτεινόμενων πρακτικών και μεθόδων στην σχολική ζωή, αλλά και η ενεργοποίηση των μαθητών του 1ου Γυμνασίου, προκειμένου να επωφεληθούν τόσο από τις δράσεις του προγράμματος, όσο και από την επικοινωνία τους με τους μαθητές των συμμετεχόντων ευρωπαϊκών σχολείων.