Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024 12:41

Στο Συνήγορο του Πολίτη οι γονείς του 1ου Δημοτικού Χολαργού

Για το κενό που δεν καλύφθηκε του εκπαιδευτικού θεατρικής αγωγής επανέρχονται οι γονείς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού με νέο έγγραφο τους αυτή τη φορά προς το Συνήγορο του Πολίτη και το τμήμα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μη αποδεχόμενος το ημίμετρο που επέβαλε η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Β΄Αθήνας δίνοντας εντολή στη διεύθυνση του σχολείου να καλύψει τις ώρες θεατρικής αγωγής με τα κενά των αναπληρωτών, προχωρά τώρα και σε αναφορά προς την Ανεξάρτητη Αρχή, ζητώντας συγκεκριμένες γραπτές απαντήσεις από το Υπουργείο. "Για τη συγκεκριμένη πρώτη έγγραφη επιστολή μας και καθώς οι καταγγελίες μας κρίθηκαν βάσιμες και το θέμα σοβαρό, άνοιξε Φάκελος με την Υπόθεση στο Συνήγορο του Πολίτη", αναφέρουν. Όλα δείχνουν ότι θα είναι μία διεκδίκηση που δε θα σταματήσει αν δεν ικανοποιηθεί...

Διαβάστε τη σημερινή επιστολή του Συλλόγου Γονέων προς την Ανεξάρτητη Αρχή και το Υπουργείο, που ακολουθεί:

 

Αθήνα 19.10.2022

 

Από: Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού – 18 θέσιο

Προς:

1) Συνήγορο του Πολίτη - Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού

2) Υπουργείο Παιδείας, Γραφείο Υπουργού (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

3) Περιφερειακή Δ/νση Α/Θμιας & Β/Θμιας Εκπαίδευσης Αττικής (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

4) Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

Κοινοποίηση:

1) Διεύθυνση 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

2) Σύλλογος Διδασκόντων 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού

3) Γονείς και κηδεμόνες 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού

4) Δήμος Παπάγου Χολαργού – (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

5) Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

5) Ένωση Γονέων Παπάγου – Χολαργού (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

6) Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

6) Τοπικά μέσα και ιστοσελίδες

 

Θέμα: Διευκρινήσεις σχετικά με τη μη τοποθέτηση εκπαιδευτικού στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στο 1ο Δημοτικό Σχολείου Χολαργού – 18 θέσιο. Παρέμβαση

Συνηγόρου του Πολίτη. Αίτημα για άμεση επίλυση.

 

Υπηρεσία «Συνήγορος του Πολίτη» - Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού

Αξιότιμη κα Κεραμέως

Αξιότιμε κ. Κόσυβα

Αξιότιμε κ. Μπαρμπαρούτση

 

Τον Ιούνη του 2022 τοποθετήθηκε με οργανική θέση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού Εκπαιδευτικός για να διδάξει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, η οποία και πήρε απόσπαση σε άλλο Σχολείο. Ενώ η διορισμένη εκπαιδευτικός είχε ήδη πάρει απόσπαση, το κενό δεν καλύφθηκε, τουτέστιν δεν εμφανίστηκε στην αρχή του Σχολικού Έτους στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού αντικαταστάτης εκπαιδευτικός για να αναλάβει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. 

Ενώ περιμέναμε στη Β’ φάση τοποθετήσεων (αρχές Οκτώβρη) να καλυφθεί το κενό και να έρθει εκπαιδευτικός, ούτε πάλι αυτό πραγματοποιήθηκε. Στις 03.10.22 στείλαμε έγγραφη επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Δ/νση Α/Θμιας & Β/Θμιας Εκπαίδευσης Αττικής Διεύθυνση καθώς και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Β' Αθήνας, με ερωτήματα σχετικά, επιστολή για την οποία δεν έχουμε ακόμα λάβει ακόμα την έγγραφη απάντηση όπως σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν2690/ 1999 ΚΔΔ δικαιούμαστε, ωστόσο την αναμένουμε στο εντός της προθεσμίας των 50 + 10 ημερών διάστημα.

Για τη συγκεκριμένη πρώτη έγγραφη επιστολή μας και καθώς οι καταγγελίες μας κρίθηκαν βάσιμες και το θέμα σοβαρό, άνοιξε Φάκελος με την Υπόθεση στο Συνήγορο του Πολίτη.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τη Β’ Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας στις 04.10, ημέρα υποβολής δήλωσης προτίμησης σχολικών μονάδων από τους εκπαιδευτικούς μέσω ΟΠΣΥΔ για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών Β’ Φάση, ενημερωθήκαμε ότι κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς ΔΕ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στο Σχολείο μας (το μεγαλύτερο σχολείο του Δήμου μας – 18θέσιο) με την αιτιολογία ότι υπάρχουν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ70 που τους περισσεύουν ώρες και έχουν ήδη αναλάβει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από την αρχή της χρονιάς, κάτι το οποίο δεν ίσχυσε ποτέ, καθώς το μάθημα δεν είχε μοιραστεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου σε ΠΕ70 εκπαιδευτικούς, και την ώρα της Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές και οι μαθήτριες απλά περίμεναν στην αίθουσα με κάποιον αναπληρωτή εκπαιδευτικό, ή ζωγράφιζαν ή έκαναν οτιδήποτε άλλο, καθώς όλοι είχαμε την αίσθηση και την προσδοκία, τόσο Γονείς όσο και Διεύθυνση του Σχολείου, ότι θα τοποθετούνταν στη Β φάση εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ώστε να αναλάβει.

Το μάθημα μοιράστηκε από τη Διεύθυνση του Σχολείου σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 μετά τις 04.10 και μετά την τηλεφωνική συνομιλία που είχαμε με την Πρωτοβάθμια ως συνέχεια της επιστολής μας στις 03.10, ώστε να ξεκινήσει να λειτουργεί τη Δευτέρα 10.10.

Να αναφέρουμε ότι το θέμα της απουσίας εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού, (18 θέσιο), το μεγαλύτερο Σχολείο του Δήμου μας, γνωστοποιήθηκε και με δημοσιεύματα στον Τοπικό Τύπο καθώς επίσης όπως και πληροφορηθήκαμε, έγινε και αναφορά στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο μας (Δήμος Παπάγου Χολαργού) την Παρασκευή 14.10.

Σύμφωνα με το άρθρο 11.Α του Προεδρικού Διατάγματος 79/2017 (Φ.Ε.Κ. 109/01.08.2017, τ. Α’), σε κάθε Δημοτικό Σχολείο το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται από εκπαιδευτικό της ειδικότητας της πρώτης ανάθεσης.

Φέτος, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού, εφαρμόζει το νέο Ολοήμερο Πρόγραμμα με διευρυμένο ωράριο. Με βάση την παρ. 1 κεφ. Α, του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 (Α’109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) και με τα άρθρα 52 και 54 του ν.4807/2021(Α΄96) και με το άρθρο 371, ν4957/2022 (ΦΕΚ14/Α’)), στα οποία επίσης περιλαμβάνεται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, θα αναμέναμε από την Β΄Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας τη στοιχειώδη προκήρυξη του κενού της ειδικότητας.

Επισυνάπτουμε την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 166196/Δ1/2021 ΦΕΚ 6205/Β/23-12-2021 «Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο».

Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση περιγράφει τις ιδιαίτερες απαιτήσεις διεξαγωγής του Μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από τη διδασκαλία του, δημοσιεύτηκε στις 23.12.2021. Το νέο πρόγραμμα το οποίο θα ισχύσει καθολικά σε όλα τα σχολεία καθιστά σαφές στον κοινό νου ότι για την ορθή εφαρμογή του απαιτείται εξειδικευμένος εκπαιδευτικός στις Θεατρικές σπουδές. Είναι τεράστια αντίφαση η μη τοποθέτηση ειδικευμένου εκπαιδευτικού με την ταυτόχρονη αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του μαθήματος.

Θεωρούμε κατάφορη αδικία να μην έχουν τα παιδιά μας ως δικαιούνται τη δυνατότητα, να προσκομίσουν τα οφέλη του προγράμματος Σπουδών της Θεατρικής Αγωγής, πόσο μάλλον του αναβαθμισμένου. Θεωρούμε επίσης κατάφορη αδικία να μην μπορεί και η Σχολική κοινότητα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού να προσκομίσει τα οφέλη του συγκεκριμένου μαθήματος σε επίπεδο Σχολικής Κοινότητας.

Γνωρίζουμε όλες και όλοι ότι η μόρφωση είναι συνταγματικό δικαίωμα των παιδιών και σαφής υποχρέωση της Πολιτείας να την παρέχει.

Οι ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική) και η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, έχουν θεσμοθετηθεί και υπάρχουν ακριβώς για να προσφέρουν την ειδική ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών. Πόσο μάλλον στη Θεατρική Αγωγή που το πρόγραμμα σπουδών επανασχεδιάστηκε μέσα στον τελευταίο χρόνο (Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 166196/Δ1/2021 ΦΕΚ 6205/Β/23-12-2021) και είναι πλέον σαφές προς όλους ότι τα παιδιά χρειάζεται να το διδάσκονται από ανθρώπους που έχουν εκπαιδευτεί στις Θεατρικές Σπουδές.

Ως Γονείς, έχουμε το δικαίωμα αλλά κυρίως την υποχρέωση να λειτουργούμε με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των παιδιών μας, αυτή δηλαδή που η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να μας παρέχει.

Ως εκ τούτων,

ΖΗΤΑΜΕ

Α. Από την Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β΄Αθήνας

Να απαντήσει εγγράφως και ως οφείλει από το νόμο σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν2690/ 1999 ΚΔΔ και στο διάστημα που το συγκεκριμένο άρθρο ορίζει στα παρακάτω

ερωτήματα:

  1. Πότε πήρε απόσπαση η διορισμένη εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής στο Σχολείο μας και ενημερώθηκε η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β Αθήνας για το υπάρχον κενό; (και για τις 2 φάσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών)
  2. Ποιες οι ενέργειές της όταν ενημερώθηκε για το κενό? (και για τις 2 φάσεις). Ποια νομοθεσία περιγράφει τη διαδικασία και τις ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Β Αθήνας όταν ένας εκπαιδευτικός παίρνει απόσπαση και υπάρχει κενό;
  3. Για ποιο λόγο και βάση ποιάς νομοθεσίας η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Β Αθήνας δεν προχώρησε στην έγκαιρη κάλυψη του κενού τόσο στην Α φάση όσο και στη Β φάση;
  4. To άρθρο 11.Α του Προεδρικού Διατάγματος 79/2017 (Φ.Ε.Κ. 109/01.08.2017, τ. Α’), παράγραφος 7, αναφέρει (αυτούσια η παράγραφος) : «Σε περιπτώσεις μη κάλυψης των διδακτικών ωρών από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων, τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθούν και σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ.”,. Καθώς σύμφωνα με το νόμο η ανάθεση του μαθήματος σε ΠΕ70 ισχύει μόνο και όταν δεν καλύπτεται το κενό από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων, σε ποιές ενέργειες προσχώρησε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Β’ Αθήνας ώστε να καλυφθεί σε πρώτη φάση και δεύτερη φάση το μάθημα από τους εκπαιδευτικούς του κλάδου, και εάν αυτό δε γινόταν, τότε να προχωρήσει στην κάλυψη με ΠΕ70 όπως δύναται να κάνει? Έδωσε τη δυνατότητα κάλυψης του κενού από εκπαιδευτικούς του κλάδου? Και εάν όχι, βάσει ποιάς νομοθεσίας δεν το έκανε;
  5. Σύμφωνα πάλι με το παραπάνω άρθρο, είναι σαφές και απαραίτητο να δηλώνονται εγκαίρως όλα τα κενά για να καλύπτονται από τις αντίστοιχες ειδικότητες. Πότε και σε ποιά φάση τοποθετήσεων κοινοποίησε το υπάρχον κενό η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β’ Αθήνας ώστε να δηλωθεί και να καλυφθεί η θέση από Εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής? Σύμφωνα με ποια διαδικασία και βάσει ποιάς νομοθεσίας προχώρησε ή όχι σε αυτές τις ενέργειες;
  6. Πώς η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β Αθηνών ενημέρωσε στις 04.10, μέρα υποβολής δήλωσης προτίμησης σχολικών μονάδων από τους εκπαιδευτικούς μέσω ΟΠΣΥΔ ότι δε θα έρθει εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού? Είχε δηλώσει το κενό? Θα μπορούσε κάποιος εκπαιδευτικός να δηλώσει το Σχολείο;
  7. Αν η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β’ Αθηνών, όπως μας ενημέρωσε τηλεφωνικά, θεωρούσε ότι το μάθημα ίσχυε κανονικά με ΠΕ70 από την αρχή της Σχολικής Χρονιάς άρα κατά συνέπεια γνώριζε ότι δεν θα τοποθετούταν εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής στη Β φάση (πριν ολοκληρωθούν οι υποβολές δηλώσεων προτίμησης σχολικών μονάδων από τους εκπαιδευτικούς μέσω ΟΠΣΥΔ), για ποιό λόγο και βάσει ποιάς νομοθεσίας δεν ενημέρωσε έγκαιρα τη Διεύθυνση του Σχολείου ώστε να μοιραστεί το μάθημα σε ΠΕ70 εκπαιδευτικούς από την αρχή της σχολικής χρονιάς και να μη χάσουν διδακτικές ώρες οι μαθητές? Για ποιό λόγο αυτή η διαδικασία ανάθεσης του μαθήματος έγινε αμέσως μετά την επιστολή μας στις 03.10;
  8. Πώς θα καλυφθούν οι απαιτήσεις του μαθήματος και πώς θα επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από τη διδασκαλία του από μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στις Θεατρικές Σπουδές;

 

Β. Από το ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Την παρέμβασή του (ενεργός φάκελος υπόθεσης) ώστε να ελέγξει και να ενημερωθούμε και εμείς εάν ΕΓΙΝΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ από την Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β’ Αθήνας για την κάλυψη του κενού και την τοποθέτηση Εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής στο Σχολείο μας.

 

Γ. Από τους καθ' ύλην αρμόδιους

Την ΑΜΕΣΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ώστε να μη χαθεί περαιτέρω πολύτιμος διδακτικός χρόνος. Σας γνωστοποιούμε ότι θα διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση, κοινοποιώντας ταυτόχρονα το θέμα και προς τα ευρύτερα ΜΜΕ και τους κοινωνικούς φορείς.

 

Για το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού

Πρόεδρος Γιώργος Γερογιάννης 

Γραμματέας Τατιάνα Καλατζή

 

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.